Det er ikke så lett å finne finske bøker på norsk. Jeg elsker så mange finske forfatterer og har lyst å gi finske bøker til mine norske venner men det er nesten umulig å finne dem. Derfor var jeg veldig glad når jeg fant mange finske bøker fra Tronsmos boksalg. Jeg gav Monika Fagerholms "Diva" og Anja Kauranens "Kortvinger" som julegaver til mine venner. Aleksis Kivis "Sju brødre" er en finsk klassik så den skal jeg ha meg selv og prøv å få min mann å lese den. Jeg har nå også Pirjo Hassinens "Jordbær i November", vet ikke hvem skal få den, kanskje det skal bli en Bookcrossing-bok. Vi får se. 

Den 10. februar kommer finsk forfattare Sofi Oksanen til Oslo og skal snakke om hennes tredje bok "Utrenskning" på Litteraturhuset. Jeg har skrevet om denne boken også her i bloggen min. Det er en veldig fin bok som har vunnet mange priser i FInland. Jeg vet at jeg skal til Litteraturhuset den dagen, så kom dere også!