For noen uker siden fikk jeg en pakke fra Finland. Det var full av norsk kriminalromaner, på finsk. Min stemor tenkte at det er godt å lese kriminalromaner i fødselspermisjon fordi de hjelper meg å tenke noe annet  enn bare baby og amming. Hun hadde rett.

Jeg hadde ikke lest disse bøkene tidligere men, jeg har selvsagt alltid lyst å lære litt mer om norsk litteratur. Så jeg begynte med Jo Nesbø og hans nyeste bok "Frelseren " ("Pelastaja" på finsk) og jeg likte det veldig godt! Jeg liker  Nesbøs møte å skrive på og boken var veldig spennende og ganske politisk. Det var også morsomt at fortellingen hendte her i Oslo, faktisk veldig nær hvor jeg bor.

Den neste jeg skal lese er Anne Holt, vi får se hva  jeg syns om henne. Etter det må jeg gå på bibliotek og prøve å finne flere bøker om Nesbøs hovedperson Harry Hole.